Fag: Geografi, norsk, samfunnskunnskap, religion og etikk
Klassetrinn: Videregående
Tid: 2 timer og hjemmearbeid
Aktivitet: Film, analyse og skriving

Målet med oppgåva

Denne oppgåva skal gje elevane:

  • innsikt i korleis ulike land snakkar om utfordringar i verda
  • trening i å reflektere over kva dei sjølv meiner er viktig for dei neste åra
  • trening i å kjenne att ulike retoriske verkemiddel, ta standpunkt og argumentere

Oppgåva eignar seg også godt til retorisk analyse, dersom læraren ønsker å inkludere dette. Den kan brukast åleine eller i kombinasjon med andre oppgåver i undervisningsopplegget Berekraft.

1. Sjå leiarar i verda tale om berekraftsmåla

Sjå ulike eksempel på korleis leiarar i verda snakkar om berekraftsmåla. Alle eksempla på talar er tatt frå "UN Summit for Sustainable Development Goals", kor berekraftsmåla blei vedtatt september 2015.

Tidligare president i USA, Barack Obama, september 2015 (28 min)

Transkribert versjon av talen til Barack Obama

Statsminister i Bhutan, Tshering Tobgay, talar i FN september 2015 (6:48 min)

Kompetansemål

Kompetansemål for «Lag en nyttårstale»

Tverrfaglige temaer: Bærekraftig utvikling, Demokrati og medborgerskap

Geografi

Kjerneelement: Utforsking og geografiske metodar, Naturgitt og menneskeskapt rom, Berekraftig utvikling og globalisering

Kompetansemål etter Vg1/Vg2 SF:

  • reflektere over eigen ressursbruk og ressursbruken i Noreg i eit globalt og berekraftig perspektiv
  • utforske kva endringar i klimaet har å seie for natur og samfunn lokalt, regionalt eller globalt
  • gjere greie for årsaker til demografiske endringar og drøfte ulike levekår i forskjellige delar av verda
Norsk

Kjerneelementer: Kritisk tilnærming til tekst, Muntlig kommunikasjon

Kompetansemål Vg1 SF:

  • gjøre rede for og reflektere over bruken av retoriske appellformer og språklige virkemidler i sakprosatekster
  • lytte til andre, bygge opp saklig argumentasjon og bruke retoriske appellformer i diskusjoner
  • kombinere virkemidler og uttrykksformer kreativt i egen tekstskaping
Samfunnskunnskap

Kjerneelementer: Undring og utforsking, Perspektivmangfald og samfunnskritisk tenking, Medborgarskap og berekraftig utvikling

Kompetansemål etter Vg1/Vg2:

  • utforske og presentere dagsaktuelle tema eller debatter ved å bruke samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
  • vurdere korleis utøving av makt påverkar enkeltpersonar og samfunn
  • drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
Religion og etikk

Kjerneelementer: Utforsking av eksistensielle spørsmål og svar, Kunne ta andres perspektiv, Etisk refleksjon

Kompetansemål etter Vg3:

  • utforske og reflektere over eksistensielle spørsmål og svar
  • drøfte menneskeverd og naturens egenverdi i møte med teknologisk utvikling
Fag: Geografi, norsk, samfunnskunnskap, religion og etikk
Klassetrinn: Videregående
Tid: 2 timer og hjemmearbeid
Aktivitet: Film, analyse og skriving

Målet med oppgåva

Denne oppgåva skal gje elevane:

  • innsikt i korleis ulike land snakkar om utfordringar i verda
  • trening i å reflektere over kva dei sjølv meiner er viktig for dei neste åra
  • trening i å kjenne att ulike retoriske verkemiddel, ta standpunkt og argumentere

Oppgåva eignar seg også godt til retorisk analyse, dersom læraren ønsker å inkludere dette. Den kan brukast åleine eller i kombinasjon med andre oppgåver i undervisningsopplegget Berekraft.

1. Sjå leiarar i verda tale om berekraftsmåla

Sjå ulike eksempel på korleis leiarar i verda snakkar om berekraftsmåla. Alle eksempla på talar er tatt frå "UN Summit for Sustainable Development Goals", kor berekraftsmåla blei vedtatt september 2015.

Tidligare president i USA, Barack Obama, september 2015 (28 min)

Transkribert versjon av talen til Barack Obama

Statsminister i Bhutan, Tshering Tobgay, talar i FN september 2015 (6:48 min)

Kompetansemål

Kompetansemål for «Lag en nyttårstale»

Tverrfaglige temaer: Bærekraftig utvikling, Demokrati og medborgerskap

Geografi

Kjerneelement: Utforsking og geografiske metodar, Naturgitt og menneskeskapt rom, Berekraftig utvikling og globalisering

Kompetansemål etter Vg1/Vg2 SF:

  • reflektere over eigen ressursbruk og ressursbruken i Noreg i eit globalt og berekraftig perspektiv
  • utforske kva endringar i klimaet har å seie for natur og samfunn lokalt, regionalt eller globalt
  • gjere greie for årsaker til demografiske endringar og drøfte ulike levekår i forskjellige delar av verda
Norsk

Kjerneelementer: Kritisk tilnærming til tekst, Muntlig kommunikasjon

Kompetansemål Vg1 SF:

  • gjøre rede for og reflektere over bruken av retoriske appellformer og språklige virkemidler i sakprosatekster
  • lytte til andre, bygge opp saklig argumentasjon og bruke retoriske appellformer i diskusjoner
  • kombinere virkemidler og uttrykksformer kreativt i egen tekstskaping
Samfunnskunnskap

Kjerneelementer: Undring og utforsking, Perspektivmangfald og samfunnskritisk tenking, Medborgarskap og berekraftig utvikling

Kompetansemål etter Vg1/Vg2:

  • utforske og presentere dagsaktuelle tema eller debatter ved å bruke samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
  • vurdere korleis utøving av makt påverkar enkeltpersonar og samfunn
  • drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
Religion og etikk

Kjerneelementer: Utforsking av eksistensielle spørsmål og svar, Kunne ta andres perspektiv, Etisk refleksjon

Kompetansemål etter Vg3:

  • utforske og reflektere over eksistensielle spørsmål og svar
  • drøfte menneskeverd og naturens egenverdi i møte med teknologisk utvikling