Fag: | Geografi, norsk, samfunnskunnskap, religion og etikk |
Klassetrinn: | Videregående |
Tid: | 2 timer og hjemmearbeid |
Aktivitet: | Film, analyse og skriving |
Målet med oppgåva
Denne oppgåva skal gje elevane:
- innsikt i korleis ulike land snakkar om utfordringar i verda
- trening i å reflektere over kva dei sjølv meiner er viktig for dei neste åra
- trening i å kjenne att ulike retoriske verkemiddel, ta standpunkt og argumentere
Oppgåva eignar seg også godt til retorisk analyse, dersom læraren ønsker å inkludere dette. Den kan brukast åleine eller i kombinasjon med andre oppgåver i undervisningsopplegget Berekraft.
1. Sjå leiarar i verda tale om berekraftsmåla
Sjå ulike eksempel på korleis leiarar i verda snakkar om berekraftsmåla. Alle eksempla på talar er tatt frå "UN Summit for Sustainable Development Goals", kor berekraftsmåla blei vedtatt september 2015.
Tidligare president i USA, Barack Obama, september 2015 (28 min)
Transkribert versjon av talen til Barack Obama
Statsminister i Bhutan, Tshering Tobgay, talar i FN september 2015 (6:48 min)
Kompetansemål
Kompetansemål for «Lag en nyttårstale»
Tverrfaglige temaer: Bærekraftig utvikling, Demokrati og medborgerskap
Geografi
Kjerneelement: Utforsking og geografiske metodar, Naturgitt og menneskeskapt rom, Berekraftig utvikling og globalisering
Kompetansemål etter Vg1/Vg2 SF:
- reflektere over eigen ressursbruk og ressursbruken i Noreg i eit globalt og berekraftig perspektiv
- utforske kva endringar i klimaet har å seie for natur og samfunn lokalt, regionalt eller globalt
- gjere greie for årsaker til demografiske endringar og drøfte ulike levekår i forskjellige delar av verda
Norsk
Kjerneelementer: Kritisk tilnærming til tekst, Muntlig kommunikasjon
Kompetansemål Vg1 SF:
- gjøre rede for og reflektere over bruken av retoriske appellformer og språklige virkemidler i sakprosatekster
- lytte til andre, bygge opp saklig argumentasjon og bruke retoriske appellformer i diskusjoner
- kombinere virkemidler og uttrykksformer kreativt i egen tekstskaping
Samfunnskunnskap
Kjerneelementer: Undring og utforsking, Perspektivmangfald og samfunnskritisk tenking, Medborgarskap og berekraftig utvikling
Kompetansemål etter Vg1/Vg2:
- utforske og presentere dagsaktuelle tema eller debatter ved å bruke samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
- vurdere korleis utøving av makt påverkar enkeltpersonar og samfunn
- drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
Religion og etikk
Kjerneelementer: Utforsking av eksistensielle spørsmål og svar, Kunne ta andres perspektiv, Etisk refleksjon
Kompetansemål etter Vg3:
- utforske og reflektere over eksistensielle spørsmål og svar
- drøfte menneskeverd og naturens egenverdi i møte med teknologisk utvikling
Ressursar
Fag: | Geografi, norsk, samfunnskunnskap, religion og etikk |
Klassetrinn: | Videregående |
Tid: | 2 timer og hjemmearbeid |
Aktivitet: | Film, analyse og skriving |
Målet med oppgåva
Denne oppgåva skal gje elevane:
- innsikt i korleis ulike land snakkar om utfordringar i verda
- trening i å reflektere over kva dei sjølv meiner er viktig for dei neste åra
- trening i å kjenne att ulike retoriske verkemiddel, ta standpunkt og argumentere
Oppgåva eignar seg også godt til retorisk analyse, dersom læraren ønsker å inkludere dette. Den kan brukast åleine eller i kombinasjon med andre oppgåver i undervisningsopplegget Berekraft.
1. Sjå leiarar i verda tale om berekraftsmåla
Sjå ulike eksempel på korleis leiarar i verda snakkar om berekraftsmåla. Alle eksempla på talar er tatt frå "UN Summit for Sustainable Development Goals", kor berekraftsmåla blei vedtatt september 2015.
Tidligare president i USA, Barack Obama, september 2015 (28 min)
Transkribert versjon av talen til Barack Obama
Statsminister i Bhutan, Tshering Tobgay, talar i FN september 2015 (6:48 min)
Kompetansemål
Kompetansemål for «Lag en nyttårstale»
Tverrfaglige temaer: Bærekraftig utvikling, Demokrati og medborgerskap
Geografi
Kjerneelement: Utforsking og geografiske metodar, Naturgitt og menneskeskapt rom, Berekraftig utvikling og globalisering
Kompetansemål etter Vg1/Vg2 SF:
- reflektere over eigen ressursbruk og ressursbruken i Noreg i eit globalt og berekraftig perspektiv
- utforske kva endringar i klimaet har å seie for natur og samfunn lokalt, regionalt eller globalt
- gjere greie for årsaker til demografiske endringar og drøfte ulike levekår i forskjellige delar av verda
Norsk
Kjerneelementer: Kritisk tilnærming til tekst, Muntlig kommunikasjon
Kompetansemål Vg1 SF:
- gjøre rede for og reflektere over bruken av retoriske appellformer og språklige virkemidler i sakprosatekster
- lytte til andre, bygge opp saklig argumentasjon og bruke retoriske appellformer i diskusjoner
- kombinere virkemidler og uttrykksformer kreativt i egen tekstskaping
Samfunnskunnskap
Kjerneelementer: Undring og utforsking, Perspektivmangfald og samfunnskritisk tenking, Medborgarskap og berekraftig utvikling
Kompetansemål etter Vg1/Vg2:
- utforske og presentere dagsaktuelle tema eller debatter ved å bruke samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
- vurdere korleis utøving av makt påverkar enkeltpersonar og samfunn
- drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
Religion og etikk
Kjerneelementer: Utforsking av eksistensielle spørsmål og svar, Kunne ta andres perspektiv, Etisk refleksjon
Kompetansemål etter Vg3:
- utforske og reflektere over eksistensielle spørsmål og svar
- drøfte menneskeverd og naturens egenverdi i møte med teknologisk utvikling