Fag: | Historie, KRLE / Religion og etikk, Matematikk, Naturfag, Norsk, Samfunnsfag/Samfunnskunnskap |
Klassetrinn: | VGS |
Tema: | Arbeidsliv, Fattigdom, bærekraftig utvikling og FNs bærekraftsmål, FN, Klima og miljø |
Tidsbruk: | Varierende |
Forberedelser: | Tverrfaglig |
Målet med oppgåvene
FNs berekraftsmål er verda sin felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, motverke ulikskap og stoppe klimaendringane innan 2030. Alle dei 17 måla er gjensidig avhengige av kvarandre og byggjer på prinsippet om berekraftig utvikling, eit av dei tre tverrfaglege temaa i dei nye læreplanane.
Målet med oppgåvene er å:
- vise samanhengen mellom lokale, nasjonale og globale utfordringar
- vise samanhengen mellom sosiale forhold, økonomi og klima og miljø
- gje elevane handlingskompetanse for ei berekraftig utvikling og gje dei trening i kritisk tenking, systemforståing, kreativitet, kommunikasjon, samarbeid og problemløysning
Nokre av opplegga går over fleire timer, andre kun ein skuletime. Dei kan nyttast åleine eller som ein introduksjon til eit større prosjekt om berekraftig utvikling.
Aktivitetane er også tilrettelagd for omvendt undervisning.
Oppgaver
Film, samtale og quiz for å starte samtalen om berekraftig utvikling.
Les meir
Sett eigne og andre sine ord på dei tre hovudområda i FNs berekraftsmål; fattigdom, ulikskap og klima.
Les meir
Bli kjent med kva folk i lokalmiljøet ditt meiner om våre viktigaste utfordringar.
Les meir
Høyr verdsleiarar snakke om FNs berekraftsmål og lag ein eigen tale om verda fram mot 2030.
Les meir
Kor synlege er temaa i FNs berekraftsmål i nyheitene?
Les meir
Viss du måtte velje tre av 17 berekraftsmål – kva ville du valt?
Les meir
Utforsk samanhengane mellom dei ulike berekraftsmåla, og knytt dei opp mot menneskerettane.
Les meir
Lag di eiga visuelle framstilling av FNs berekraftsmål.
Les meir
Elevane trenar på å sjå samanhenger mellom globale utfordringar og deira eigne liv.
Les meir
Elevane blir oppfordra til å tenkje nytt om samfunnsutfordringar dei allereie kjenner til, og knytte dei opp mot menneskerettar.
Les meir
Elevane tar bilete av sin eigen kvardag der dei har moglegheita til å velje berekraftige løysningar.
Les meir
Fag: | Historie, KRLE / Religion og etikk, Matematikk, Naturfag, Norsk, Samfunnsfag/Samfunnskunnskap |
Klassetrinn: | VGS |
Tema: | Arbeidsliv, Fattigdom, bærekraftig utvikling og FNs bærekraftsmål, FN, Klima og miljø |
Tidsbruk: | Varierende |
Forberedelser: | Tverrfaglig |
Målet med oppgåvene
FNs berekraftsmål er verda sin felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, motverke ulikskap og stoppe klimaendringane innan 2030. Alle dei 17 måla er gjensidig avhengige av kvarandre og byggjer på prinsippet om berekraftig utvikling, eit av dei tre tverrfaglege temaa i dei nye læreplanane.
Målet med oppgåvene er å:
- vise samanhengen mellom lokale, nasjonale og globale utfordringar
- vise samanhengen mellom sosiale forhold, økonomi og klima og miljø
- gje elevane handlingskompetanse for ei berekraftig utvikling og gje dei trening i kritisk tenking, systemforståing, kreativitet, kommunikasjon, samarbeid og problemløysning
Nokre av opplegga går over fleire timer, andre kun ein skuletime. Dei kan nyttast åleine eller som ein introduksjon til eit større prosjekt om berekraftig utvikling.
Aktivitetane er også tilrettelagd for omvendt undervisning.
Oppgaver
Film, samtale og quiz for å starte samtalen om berekraftig utvikling.
Les meir
Sett eigne og andre sine ord på dei tre hovudområda i FNs berekraftsmål; fattigdom, ulikskap og klima.
Les meir
Bli kjent med kva folk i lokalmiljøet ditt meiner om våre viktigaste utfordringar.
Les meir
Høyr verdsleiarar snakke om FNs berekraftsmål og lag ein eigen tale om verda fram mot 2030.
Les meir
Kor synlege er temaa i FNs berekraftsmål i nyheitene?
Les meir
Viss du måtte velje tre av 17 berekraftsmål – kva ville du valt?
Les meir
Utforsk samanhengane mellom dei ulike berekraftsmåla, og knytt dei opp mot menneskerettane.
Les meir
Lag di eiga visuelle framstilling av FNs berekraftsmål.
Les meir
Elevane trenar på å sjå samanhenger mellom globale utfordringar og deira eigne liv.
Les meir
Elevane blir oppfordra til å tenkje nytt om samfunnsutfordringar dei allereie kjenner til, og knytte dei opp mot menneskerettar.
Les meir
Elevane tar bilete av sin eigen kvardag der dei har moglegheita til å velje berekraftige løysningar.